Display-mainontaa voidaan hyödyntää tehokkaasti esimerkiksi uudelleenmarkkinoin eli remarketingin tai retargetingin kanavana kohdistamalla mainonta jo sivustolla vierailleille henkilöille. Hyviä kohderyhmiä ovat myös ostoaikeissa olevat ns. in-market -yleisöt, sekä yrityksen tarjoamasta palvelu- tai tuotekategoriasta kiinnostuneet affinity-yleisöt.

Display-mainonta on tyypillisesti heikommin konvertoiva mainonnan tyyppi kuin esimerkiksi Google Ads -hakusanamainonta. Display-mainonta on kuitenkin tehokas keino asiakkaiden herättelyyn heidän ollessaan vasta ostopolun alkumetreillä. Displayn avulla voidaan kasvattaa brändin tunnettuutta, tavoittaa suuria yleisömassoja pienillä klikkihinnoilla, sekä houkutella verkkosivuilla jo vierailleita ihmisiä takaisin ostopolulle.

Missä Display-mainokset näkyvät?

Googlen Display -verkosto, Google Display Network, on valtava, yli kahden miljoonan Googlen mainosverkostoon liittyneen sivuston, sovelluksen ja palvelun muodostama kokonaisuus. Mainosverkosto auttaa Googlea kasvattamaan omaa tonttiaan mainosten näyttöpaikkana ja verkostoon kuuluvat kumppanit saavat mainosrahoista oman osuutensa tarjoamistaan mainospaikoista.

Display-mainoksia voikin nähdä lukemattomilla verkkosivuilla, sekä verkkopalveluissa ja -sovelluksissa monella eri mediamuodolla toteutettuna. Mainokset voivat olla visuaalisia ja huomiota herättäviä kuva-, ääni-, tai videomainoksia, näyttäviä mainosbannereita tai pelkän tekstin varaan nojaavia mainoksia.

Kumppaniverkoston ohella mainoksia näytetään luonnollisesti myös Googlen omien palveluiden ja sovellusten, kuten YouTuben, Bloggerin ja Gmailin mainospaikoilla.

Miksi Discovery -mainonta kannattaa?

Discovery-verkostossa toteutetut kampanjat voivat tavoittaa jopa kolme miljardia asiakasta Googlen tarjoamissa mainonnan kanavissa. Discovery -mainonta hyödyntää tehokkaasti Googlen keräämiä yleisösignaaleja, sekä potentiaalisten asiakkaiden ostoaikeisiin liittyviä signaaleja. Discovery kampanjat mahdollistavat visuaalisesti houkuttelevien ja personoitujen mainoskokemusten esittämisen käyttäjille, jotka ovat toiminnallaan viestineet olevansa potentiaalisesti kiinnostuneita yrityksen tarjoamista tuotteista tai palveluista.

Discovery -mainokset ovat interaktiivisia natiivinomaisia mainoksia, jotka täydentävät tarjolla olevien mainospaikkojen ja -muotojen valikoimaa Google Adsissa. Siinä missä Google Shopping tarjoaa hyödyllisiä tuotetietoja ja Google Display näyttäviä kuva- ja videomainoksia, Discovery tuo oman mausteensa visuaalisen markkinoinnin repertuaariin. Facebookin, Instagramin ja LinkedInin puolelta tuttu karusellimainos on Discoveryn myötä tuotu tarjolle myös Googlen mainospaikoille.

Discovery -mainonta tarjoaakin uuden ja mielenkiintoisen väylän yhdistää hakutermien käyttö yleisökohdennuksiin, entistä suurempaan kattavuuteen, sekä monipuolisempaan tarinankerrontaan visuaalisten elementtien avulla.

Missä mainokset näkyvät?

Discovery -mainoksia näytetään Googlen omien palveluiden, YouTuben, Gmailin ja Discoverin mainospaikoilla. Parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen tarjoamiseksi Discovery -mainokset on suunniteltu näkymään potentiaalisille asiakkaille luontevasti silloin, kun he kuluttavat suosikkisisältöjään ja selaavat syötteisiin perustuvia suosituksia. Mainosten asettelu hyödyntää Googlen koneoppimista, jotta tarjottava sisältö näkyy aina saumattomasti käytettävästä laitteesta riippumatta.

Discovery-mainosten sijoittuminen mainospaikoille määräytyy käyttäjiä kiinnostavien aiheiden perusteella. Kiinnostuksen osoituksen signaaliksi voidaan lukea esimerkiksi videot, joita potentiaalinen asiakas katsoo YouTubessa, tai sisältö, jota hän kuluttaa Discoverissa.

Miten Display ja Discovery tukevat muuta mainontaa?

Display ja Discovery ovat erinomaisia mainosmuotoja brändin tunnettuuden kasvattamiseen, uusien tuote- tai palvelulanseerausten promoamiseen, sekä näyttävään ja huomiota herättävään uudelleenmarkkinointiin.

Haluatko tavoittaa uusia asiakkaita tai herätellä vanhoja monipuolisesti eri medioissa? Discovery ja Display -kampanjat tavoittavat ihmiset juuri siellä, missä he verkkosisältöjä selaavat. Visuaaliset, houkuttelevat ja inspiroivat mainoskokonaisuudet näkyvät niin Googlen omien palveluiden fiideissä kuin kumppaniverkoston verkkosivuilla ja sovelluksissa.