Yritysilmeet
Yritysilmeen suunnittelua ohjaavat yrityksen arvot.
Yrityksen visuaalinen ilme kiteyttää yrityksen identiteetin ja olemassaolon merkityksen. Tarkoituksen mukaisesti suunniteltu yritysilme auttaa yritystäsi erottumaan kilpailijoista ja toimii perustana yritysviestinnälle sekä mainonnalle. Logon, värimaailman, typografian ja kuvituksen avulla välitämme kohderyhmällenne toivottua yrityskuvaa ja tuemme yrityksen brändin kehitystä.
Suunnittelu
Kartoitamme yrityksesi viestinnälliset tarpeet. Yritysilmeen suunnittelun aloittamista varten tarvitsemme myös perustietoja yrityksen arvoista ja ydinviestistä, jonka yritys haluaa asiakkailleen välittää.
Toteutus
Suunnittelijamme luovat alkukartoitukseen eli briefiin perustuen luonnoksen tai prototyypin, jonka esittelemme työn tilaajalle. Yhdessä käydyn keskustelun pohjalta luonnosmateriaalia kehitetään eteenpäin, kunnes saavutamme toivotun lopputuloksen.
Viimeistely
Tilatusta työstä, esimerkiksi logosta tehdään lopuksi sovitun mukaiset versiot. Huomioimme visuaalisen ilmeen suunnittelussa sen soveltuvuuden erilaisia käyttötarkoituksia ja alustoja varten. Johdonmukainen yritysviestintä luo uskottavuutta.
Valmis työ
Toimitamme sovitusti tilatun kokonaisuuden ja ohjeistamme uuden yritysilmeen käytön luomalla ilmeestä graafisen ohjeiston. Päivitämme tarvittaessa myös yritysmateriaalit uuden yritysilmeen mukaisiksi.
Yrityksen visuaalinen ilme kiteytyy usein logoon, joka toimii yrityksen visuaalisena tunnuksena. Logon eli liikemerkin ympärille rakentuvat värimaailma ja kirjasintyyli eli typografia.
Hyviä fontteja on saatavilla enemmän kuin riittävästi, mutta tarkoituksenmukaisen ja tunnusomaisen kirjasintyylin valinta kannattaa ulkoistaa ammattilaisen hoidettavaksi. Hyvästä fonttivalinnasta kertoo tekstin luettavuus ja sopivuus alustaan. Esimerkiksi kaikki printtiin soveltuvat fontit eivät toimi digiympäristössä tai toisinpäin.
Logon ja kirjasintyylin lisäksi tunnusomainen kokonaisilme koostuu myös muutamasta harkitusta tunnusväristä ja valitusta kuvatyylistä. Graafisen ohjeston avulla pyritään huolehtimaan siitä, että yritysilmeen viesti pysyy yhdenmukaisena käyttäjästä tai aineiston käsittelijästä riippumatta.