Chatbotit

Chatbottien avulla kehität asiakaskokemusta sekä -palvelua ja keräät tehokkaasti liidejä vuorokauden ympäri. Chatbotit ovat erinomainen apu asiakaspalvelun kohdentamiseen ja yritysviestinnän tehostamiseen.
Ota yhteyttä

Chatbotit asiakaspalvelun ja myynnin tukena.

Chatbotti on monikäyttöinen interaktiivinen apulainen, joka räätälöidään yrityksen toiveiden sekä tarpeiden mukaisesti. Chatbotin avulla voidaan tarjota mm. asiakaspalvelua sekä liidien keräystä vuorokauden ympäri. Tällä palvelulla yrityksesi ei ole koskaan tavoittamattomissa.

Eri sivustoille ja eri tarkoitukseen soveltuvat eri tyyppiset chatbotit. Sijoittamalla chatbotteja useammille sivuille voidaan asiakkaalle kohdentaa palvelua ja apuja sen mukaan millaista tietoa hän etsii. Yritysviestintää voidaan tukea kustomoimalla chatbotin ulkoasu yrityksen ilmeen mukaiseksi.

Ota yhteyttä

Suunnittelu

Suunnitteluvaiheessa tärkeintä on miettiä yhdessä asiakkaan kanssa chatbotin käyttötarkoitus eli mikä virka sillä on sivustolla sekä tämän tavoitteet. Näiden jälkeen on hyvä aloittaa chatbotin tarkoitusta vastaavan keskustelupolun suunnittelu sekä käsikirjoitus. Suunnitteluvaiheessa myös botin graafinen ilme on hyvä katsoa asiakkaan kanssa yrityksen muuta ilmettä mukailevaksi.

Chat bottien suunnittelu

Toteutus

Chatbotin toteutus tapahtuu asiakkaan tarpeita parhaiten palvelevalla alustalla. Rakennus aloitetaan graafisen ilmeen toteutuksella, jonka jälkeen on helpompi sommitella muu botin sisältö sopiviin kohtiin. Tämän jälkeen chatbotin tyypistä riippuen rakennetaan keskustelupolku tai muu pohja, esimerkiksi lomake tai tyytyväisyyskyselybotti.

Chat botin toteutus

Viimeistely

Chatbotin keskustelupolkujen ja graafisten toteutusten ollessa valmiita, voidaan siirtyä viimeistelyyn. Asiakkaalle lähetetään viimeinen versio materiaaleista hyväksyttäväksi. Hyväksymisen jälkeen tarkistetaan toiminnallisuudet viimeisen kerran ja siirrytään kohti julkaisua.

Chat botin viimeistely

Julkaisu

Chatbotin julkaisuprosessi on suhteellisen nopea, mutta sitäkin tärkeämpi vaihe. Ensimmäiseksi katsotaan, että chatbotin sijainti sivustolla on oikea ja että tämä sulautuu hyvin sivuston rakenteeseen. Tämän jälkeen asennetaan botille analytiikka sekä konversiot tarpeen mukaan kuntoon. Näiden avulla chat botin käyttäjiä sekä keskustelupolkuja voidaan seurata sekä tarpeen tullen tehdä näihin muutoksia tuloksen parantamiseksi.

Chat botin julkaisu

Katso blogi

Blogi: Digitoimiston uudet vaatteet

Yksityinen: Digitoimiston uudet vaatteet

Tarina Keisarin uusista vaatteista on ajaton klassikko, jonka tanskalainen kirjailija H.C. Andersen kirjoitti 1830-luvulla. Tarina on kuvaus siitä miten räätäli…
Jatka lukemista