Romanoff Lattiat Oy:n palvelukokonaisuus

Yhteistyö Romanoff Lattioiden kanssa lähti liikkeelle uusien verkkosivujen ja verkkokaupan toteuttamisella, jonka jälkeen palvelukattausta on laajennettu käsittämään monipuolisesti myös verkkomarkkinoinnin palveluita. Google Ads hakusanamainonnan ja kuvallisen uudelleenmarkkinoinnin rinnalla mainontaa toteutetaan jatkuvana ja kampanjaluontoisena Instagramissa, sekä Google My Business -yritysprofiilin postauksissa.
Vuosi

2019

Tavoitteet

Romanoff Lattioiden verkkosivut ja verkkokauppa kaipasivat uutta raikkaampaa ilmettä, sekä teknisesti ajantasaisempaa toteutusta. Sivuston uusimisen ja monipuolisen verkkomarkkinoin päätavoite on kasvattaa verkkokauppamyyntiä, sekä kohottaa yritysbrändin tunnettuutta.

Aloitus
Ideointi ja prototyyppi
Tekninen toteutus
Mainonnan suunnittelu
Julkaisu ja ylläpito

Aloitus

Uuden verkkosivun toiminnallisuuksien ja visuaalisen ilmeen toiveet ja vaatimukset käytiin asiakkaan kanssa tarkasti läpi, jotta varsinaiseen toteutukseen päästäisiin käsiksi sujuvasti ja hyvällä aikataululla.

Ideointi ja prototyyppi

Ennen teknisen toteutuksen aloittamista suunnittelimme sivuston uuden rakenteet ja toiminnallisuudet perinpohjaisesti. Rakenssi tärkeimmistä sivupohjasta prototyypit, jotka esittelimme asiakkaalle. Kun toiminnallisuudet ja ulkoasu oli lyöty lukkoon, aloitimme teknisen toteutuksen.

Tekninen toteutus

Romanoffin uusi verkkokauppa rakennettiin WordPress + WooCommerce alustalle, joka räätälöitiin täysin asiakkaan toiveiden mukaan. Sivustolla on käytössä mm. laaja tuotehaku ja mallipalojen tilaustoiminto, joiden avulla unelmien lattian löytäminen on mahdollisimman helppoa.

Mainonnan suunnittelu

Julkaisun lähestyessä katseet suunnattiin myös mainonnan toteutukseen. Kampanjarakenne, avainsanat ja mainoslauseet suunniteltiin ja rakennettiin julkaisuvalmiuteen.

Julkaisu ja ylläpito

Verkkosivun ja -kaupan valmistuttua sivustolle lähdettiin hakemaan lisää asiakasvirtaa Google Ads hakusanamainonnan vauhdittamana. Hakusanamainonnan rinnalle käynnistettiin Googlen Display-verkossa toimiva bannerimuotoinen uudelleenmarkkinointikampanja, jotta sivustolla jo kertaalleen käyneitä asiakkaita saataisiin houkuteltua takaisin ostosten pariin.

Verkkosivun kävijäliikennettä ja verkkokaupan tuottoja on seurattu tarkalla silmällä heti julkaisusta lähtien, jotta sekä SEO, että SEM-puolta on saatu kehitettyä suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti. Mainonnan painotuksia ja sisältöjä päivitetään säännöllisesti sesonkien ja kampanjoiden vaihtuessa ja eri alustojen, kuten Instagramin, tarjoamia mahdollisuuksia kokeillaan rohkeasti.