Web-Analytiikka

Analytiikalla tarkoitetaan verkkosivujen kävijäseurantaa.

WEB-ANALYTIIKAN AVULLA SAAT SELVILLE MITÄ SIVUSTOLLASI TAPAHTUU

Web-analytiikan seuraaminen on yksi hakukonemainonnan tärkeimmistä tehtävistä. Analytiikalla tarkoitetaan verkkosivujen kävijäseurantaa. Ideana on kerätä mahdollisimman monipuolista ja tarkkaa informaatiota sivuston tapahtumista. Tätä informaatiota hyödynnetään verkkosivujen käytettävyyden ja tuottavuuden kehittämisessä, ja käytetään päätöksenteon tukena. Analytiikan seuraaminen on välttämätöntä niin hakukoneoptimoinnin, että hakusanamainonnan kannalta.

Analytiikan avulla seurataan muun muassa vierailijoiden ja sivunlatausten määrää, määritetään suosituimmat sivut ja niiden näyttökerrat, sekä selvitetään sivulla kävijöiden tuloreitit, toisin sanoen mitä kautta vierailija päätynyt kyseiselle sivustolle (hakukone, suoraan linkeistä yms.).

Miten web-analytiikka toteutetaan

Analytiikkaan käytämme Google Analytics -sovellusta, joka on yksi maailman käytetyimmistä ja kehittyneimmistä seurantasovelluksista. Analytics-tilin pystyy myös linkittämään suoraan Google AdWords – hakusanamainontatiliin, jonka avulla informaation kerääminen ja hyödyntäminen on nopeaa ja kustannustehokasta.

Asiakkaalle toimitettavat raportit toteutetaan myös Google Analytics – sovellusta avuksi käyttäen. Sovellus mahdollistaa erittäin selkeän graafisen analyysin ja se voidaan toteuttaa räätälöidysti asiakkaan toiveiden mukaisesti.

Web-Analytiikan edut

Löydä sivuston ongelmakohdat

Sijoita mainosrahat paremmin

Tietoa kohdeyleisöstä

Tarkka kävijöiden seuranta

Rautaista osaamista ja yksilöllistä palvelua

Ota yhteyttä ammattilaisiimme

Nimi (pakollinen)

Email (pakollinen)

Aihe

Viesti