Hakusanamainonta

Hakusanamainonta on hakukoneiden tarjoama teksti- ja kuvamainontapalvelu.

HAKUSANAMAINONTA ON HAKUKONEIDEN KÄYTTÄMÄ MAINOSPALVELU

Hakusanamainonta, tunnetaan myös nimellä hakukonemainonta, on Internet-hakukoneiden tarjoama teksti- ja kuvamainontapalvelu.

Mainontaa esitetään hakukoneeseen tehtävän haun tuloksissa ns. luonnollisen haun lisäksi. Esimerkiksi Google-hakukoneessa Google Adwords – mainokset esitetään yleensä luonnollisten hakutulosten yläpuolella ja oikealla sivulla. Käyttäjälle näytettävä mainos valitaan käytetyn hakusanan, käyttäjän sijainnin, sekä mainostajan käyttämän budjetin perusteella.

Hakusanamainonnan vahvuus verrattuna muuhun mainontaan on sen tarkat kohdennus-mahdollisuudet. Mainokset voidaan kohdentaa tehokkaasti esimerkiksi hakusana-, ala- , tai tuotekohtaisesti. Kohdentamisella saadaan kasvatettua huimasti mainonnan tuottavuutta ja sen tuomilla seurantamahdollisuuksilla on helpompi suunnitella ja kehittää markkinointia myös tulevaisuudessa.

Hakusanamainonta on todella kustannustehokasta!

Hakusanamainonnan hinnoittelumalli perustuu yleensä maksu-per-klikkaus –toimintatapaan (CPC tai PPC). Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että mainostaja maksaa jokaisesta mainoksen klikkauksesta pienen palkkion hakukoneelle. Hinnoittelumallin ansiosta hakusanamainonta on erittäin kustannustehokas tapa mainostaa internetissä, sillä jokainen mainosta klikkaava käyttäjä on periaatteessa potentiaalinen uusi asiakas. Tämä prospekti on usein arvoltaan suurempi kuin klikkauksesta maksettava hinta. Mainontaan käytettävä budjetti voidaan kohdentaa tarkasti esimerkiksi kellonaika-, päivä- tai vaikka kuukausikohtaisesti. Mainospaikan sijoitukseen vaikuttaa mm. klikkauksen hinta, joka riippuu siitä kuinka kilpailtu kyseinen hakusana on. Klikkauksen hinta on kuitenkin vain yksi kriteeri monien muiden tekijöiden joukossa.  Tärkeää on tämän lisäksi lähtökohtaisesti oikein rakennettu kampanja, joka toimii myös kohdennuksiltaan asianmukaisesti. Hakusanamainontaa ei tule koskaan jättää pyörimään oman onnensa nojaan. Mainontaa kannattaa vahvistaa jatkuvalla asiantuntevalla työllä, jolloin se kehittyy yhä kustannustehokkaammaksi. Tässä me osaamme auttaa!

Hakusanamainonnan lisäksi toteutamme asiantuntevaa hakukoneoptimointia, Remarketing –mainontaa, kohdennettua mainontaa Display –verkossa, Facebook –mainontaa ja monipuolisia kilpailukokonaisuuksia erilaisissa verkkomedioissa. Mainonnan seuranta, kehittäminen ja raportointi on
hyvin tärkeässä roolissa, jotta käytetyt metodit kehittyvät ja toimivat halutulla tavalla.

Mitkä kanavat sitten toimivat parhaiten juuri teidän yrityksenne tarpeisiin? Me autamme mielellämme kartoituksessa, ja rakennamme tarkkaan harkitun kokonaisuuden, jolla on hyvä lähteä liikkeelle tai
kehittää jo aiemmin aloitettuja mainonnan muotoja. Ota rohkeasti yhteyttä niin kerromme lisää!

Hakusanamainonnan edut

Kohdennus mahdollisuudet

Mainokset voidaan kohdentaa tehokkaasti esimerkiksi hakusana-, ala- , tai tuotekohtaisesti.

Joustavuus ja muokattavuus

Mainontaan käytettävä budjetti voidaan kohdentaa tarkasti esimerkiksi kellonaika-, päivä- tai vaikka kuukausikohtaisesti.

Mitattavuus

Mainonnan tuomilla seurantamahdollisuuksilla on helpompi suunnitella ja kehittää markkinointia myös tulevaisuudessa.

Kustannustehokkuus

Hinnoittelumallin ansiosta hakusanamainonta on erittäin kustannustehokas tapa mainostaa internetissä, sillä jokainen mainosta klikkaava käyttäjä on periaatteessa potentiaalinen uusi asiakas.

Rautaista osaamista ja yksilöllistä palvelua

Ota yhteyttä ammattilaisiimme

Nimi (pakollinen)

Email (pakollinen)

Aihe

Viesti